تصویب جزئیات طـرح تأمین مالی تولیـد در کمیسیون ویژه-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

تصویب جزئیات طـرح تأمین مالی تولیـد در کمیسیون ویژه

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی جزئیات طـرح تأمین مالی تولیـد در کمیسیون متبوعش خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی درباره طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها گفت: یک سال و نیم به‌روی این موضوع وقت گذاشته در حقیقت طرحی با عنوان «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» در چند فصل تهیه کردیم تا ساختاری برای تولید و تأمین مالی آن ایجاد شود که در نتیجه آن شورای تأمین مالی شکل خواهد گرفت تا به‌کمک نهادهای مختلف مانند سازمان بورس، بازار سرمایه، بازار پول و سرمایه‌گذاری خارجی و بخش‌های غیردولتی بتوانیم مشکل تأمین مالی را در کشور حل کنیم.

 

وی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون ویژه رونق تولید گفت: در جلسه اخیر کمیسیون رسیدگی به جزئیات این طرح به اتمام رسید و طرح مذکور برای رسیدگی در جلسه علنی در سامانه بارگذاری شد.

 

عضو کمیسیون ویژه رونق تولید با یادآوری اینکه پیش از این کلیات طرح تأمین مالی و جهش تولید از سوی نمایندگان در جلسه علنی به تصویب رسیده بود، گفت: با این طرح به‌دنبال رفع خلأهای تأمین مالی تولید از طریق روش‌های مختلف هستیم.

 

قادری درباره روش‌هایی که در این طرح برای تأمین مالی تولید درباره آن بحث و تبادل نظر شده است، اظهار کرد: به‌طور مثال تأمین مالی از طریق بازار پول، تأمین مالی از مسیر بازار بورس، تأمین مالی از مسیر شرکت‌های پیمانکاری و تأمین مالی تولید با استفاده از منابع خارجی در این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

نماینده شیراز در مجلس با تأکید بر اینکه حوزه تولید با چند مشکل اساسی یا ابرچالش روبه‌رو است، گفت: یکی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن روبه‌رو هستند تأمین مالی است که در طرح تأمین مالی و جهـش تولید برای رفع این مشکل تمهیداتی پیش‌بینی شده است.

 

نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه 17 آبان ماه سال 1401 مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها با 162 رأی موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده